ကုလားတန္ျမစ္ဘက္စံုသံုး ၾကားခံပုိ႔ေဆာင္ေရးစီမံကိန္း၏ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္မည့္ ဧရိယာႏွင့္ ထိစပ္ေနသည့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ျပည္သူ႔ေဆး႐ံုႀကီး၊ စစ္ေတြၿမိဳ႕ေစ်းႀကီးႏွင့္ ကုလားတန္ ျမစ္ကမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ အုိးတန္း ရပ္ကြက္၊ ေက်းပင္ႀကီးရပ္ကြက္ေန ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ၿမိဳ႕လူထုတစ္ရပ္လံုး၏ ေစ်းဆုိင္ခန္းမ်ား၊ အုိးအိမ္မ်ား ေျမေနရာမ်ားႏွင့္ ေဆး႐ံုႀကီးတုိ႕သည္ စီမံကိန္းေနရာႏွင့္ လြတ္ကင္းသျဖင့္ ဖယ္ရွားရန္ အစီအစဥ္ မရွိေၾကာင္း ႏွင့္ ျပည္သူလူထုပုိင္ ၿမိဳ႕ေျမေနရာမ်ားႏွင့္လည္း လြတ္ကင္းမႈရွိပါေၾကာင္း ပုိ႕ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္းေအာင္က ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂ဝ ရက္ ေန႔တြင္ ေနျပည္ေတာ္၌ က်င္းပသည့္ ပထမအႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ တတိယပံုမွန္အစည္းအေဝး ဆ႒မေန႔၌ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္ျပ ေျဖၾကားသြားသည္။
ဝန္ႀကီး၏ေျဖၾကားခ်က္အရ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံုသံုး ျဖတ္သန္းပုိ႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္း အေထာက္အကူျပဳ လုပ္ငန္း၏ ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေရးမူေဘာင္ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ Frame work Agremment ႏွင့္ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံုသံုး ျဖတ္သန္း သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္မႈ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ေစေရး ဆုိင္ရာ Protocol တုိ႕ ကုိ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂ ရက္ေန႕ တြင္အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ နယူးေဒလီၿမိဳ႕၌ လက္မွတ္ေရးထုိး သေဘာတူခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းစီမံကိန္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း ၌ တန္ ၆ဝဝဝ ဆုိက္ကပ္ႏုိင္သည့္ ဆိပ္ခံတံတားတစ္စင္း၊ စစ္ေတြႏွင့္ ပလက္ဝတုိ႔တြင္ တန္ခ်ိန္ ၃ဝဝ ျမစ္ တြင္းသြား ေရယာဥ္မ်ားဆုိက္ကပ္ရန္ ဆိပ္ခံတံတားႏွစ္စင္းႏွင့္ဆက္စပ္ ေနေသာ ဆိပ္ကမ္းအေဆာက္အအံု မ်ားရရွိေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရ သည္။ ထုိ႔အျပင္တန္ခ်ိန္ ၃ဝဝ ျမစ္ တြင္း သြားေရယာဥ္ေျခာက္စီးအား ျမန္မာႏုိင္ငံဘက္မွ ရရွိမည္ျဖစ္သည့္ အျပင္ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း တစ္ ေလွ်ာက္ ေရလမ္းေၾကာင္းေကာင္း မြန္ျခင္းႏွင့္ ပလက္ဝမွ အိႏၵိယ-ျမန္မာ နယ္စပ္အထိအေဝးေျပးလမ္းမတစ္ခု ေပၚေပါက္လာျခင္း စသည့္အက်ိဳး ေက်းဇူးမ်ားရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးကေျပာၾကား သြားသည္။
ရခုိင္ျပည္နယ္ႏွင့္ ခ်င္းျပည္ နယ္တုိ႕အေနျဖင့္ လမ္းပန္းဆက္ သြယ္ေရးမ်ား ေကာင္းမြန္လာၿပီး ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈမ်ား၊ ကုန္သြယ္မႈမ်ားတုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာ ျခင္း၊ ေပၚေပါက္လာမည့္အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ဆိပ္ကမ္းမ်ားမွတစ္ဆင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံသုိ႕သာမက အျခား ႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ပါ တုိက္႐ိုက္ကုန္သြယ္ မႈမ်ားေဆာင္ရြက္ႏုိင္ျခင္း၊ ကုလား တန္ျမစ္တစ္ေလွ်ာက္ရွိ ေဒသမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေစျခင္း၊ ေဒသခံျပည္သူ မ်ားအလုပ္အကုိင္အခြင့္အလမ္းမ်ား ပုိမုိရရွိေစျခင္း၊ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး အခြင့္အလမ္းႏွင့္ ေဒသတြင္းလမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ပုိမုိတုိးတက္ ေကာင္းမြန္လာေစျခင္း စသည့္ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ႏွစ္ႏိုင္ငံသေဘာတူစာခ်ဳပ္အရ စီမံကိန္းအတြက္လုိအပ္ေသာ ေျမေနရာကုိ ျမန္မာဘက္မွပံ့ပုိးေပးရမည္ ျဖစ္ရာ ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ ဆိပ္ခံ တံတားေနာက္ခံေျမအျဖစ္ စစ္ေတြ ေဖာင္ေတာ္ႀကီးဆိပ္ကမ္းဝင္းႏွင့္ မင္းႀကီးေက်ာက္တန္းၾကား ကုလား တန္ျမစ္ႏွင့္ၿပိဳင္လ်က္ အလ်ား ၅ဝဝ တြင္ အလ်ား ၃၂၄ မီတာႏွင့္ျမစ္ ဘက္သို႔ ၁၃၉ မီတာအက်ယ္ကုိ ေက်ာက္စီ ေရကာတံတုိင္းျပဳလုပ္၍ ြၽနခူေငာ ေျမဖုိ႔ၿပီး၊ ျမစ္ဘက္သုိ႔ေျမ ေနရာတုိးခ်ဲ႕ကာဆိပ္ကမ္း အေဆာက္ အအံုမ်ားေဆာက္လုပ္မည္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ အလ်ား ၂၇၃ မီတာႏွင့္ အက်ယ္ ၁၅.၂ မီတာရွိ ပင္မဆိပ္ခံ တံတား၊ အလ်ား ၁၃၆ မီတာ၊ အက်ယ္ ၉.၅ မီတာရွိေသာ ခ်ဥ္း ကပ္တံတားႏွစ္ခုတုိ႔ပါသည့္ ဆိပ္ခံတံ တားႀကီးအားေဖာ္ျပပါ Reclaim လုပ္ထားသည့္ ေျမႏွင့္တစ္ဆက္ တည္းေဆာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း လည္းသိရသည္။ ယခုအခါ ပလက္ဝၿမိဳ႕တြင္ ျပည္တြင္းေရ ေၾကာင္းပုိ႔ေဆာင္ေရးက ေရယာဥ္မ်ား ဆိုက္ကပ္မည့္ ဆိပ္ခံတံတားတည္ ေဆာက္ရန္အတြက္ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္သစ္ေတာေရးရာဝန္ ႀကီးဌာနႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္းသိရသည္။ ထုိ႔အတူ ပလက္ဝမွ ျမန္မာ-အိႏၵိယ နယ္စပ္ ထိ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္ ရန္အတြက္ လုိအပ္ေသာေျမေနရာ ရရွိေရးကုိ ျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမွ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိၿပီး ယခင္က EIA, SIA ကိစၥရပ္ မ်ားႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အစီရင္ခံစာ မရွိခဲ့ေသးသျဖင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံဘက္သုိ႔ EIA, SIA ျပဳလုပ္ေရးအတြက္ ညိႇႏႈိင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္းလည္းသိရသည္။
''ကုလားတန္ျမစ္ ဘက္စံုသံုး ၾကားခံပုိ႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းေၾကာင့္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္မယ့္ ဧရိယာနဲ႕ ထိစပ္ေနတဲ့ ျပည္နယ္ ေဆး႐ံုႀကီးအပါအဝင္ ရပ္ကြက္မ်ား ကို စီမံကိန္းေၾကာင့္ ဖယ္ရွားရမယ္ ဆုိၿပီး ေကာလာဟလေတြထြက္ေပၚ ေနလုိ႔ျပည္သူေတြၾကားမွာ စိုးရိမ္ ေၾကာင့္ၾကမႈေတြျဖစ္ေနခဲ့ရပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက အခုလုိ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ ရွင္းရွင္း လင္းလင္းတင္ျပ ေျပာၾကားသြားတဲ့ အတြက္ စုိးရိမ္စိတ္ေတြေလ်ာ့ပါးသြား ခဲ့ရပါတယ္၊ ဒီေကာလာဟလေၾကာင့္ စစ္ေတြၿမိဳ႕ ဆင္ေျခဖံုးရပ္ကြက္ေတြမွာ အိမ္ေစ်း၊ ေျမေစ်းေတြမႀကံဳဖူးေအာင္ ျမင့္တက္ခဲ့တာကုိလဲ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္'' ဟုစစ္ေတြေဆး႐ံုႀကီး အနီး ေက်းပင္ႀကီးရပ္ကြက္တြင္ ေနထုိင္သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
စီမံကိန္းႏွင့္ ဆက္စပ္နယ္ေျမမွာ စစ္ေတြေလယာဥ္ကြင္းသုိ႔ ေလယာဥ္ဆင္းလမ္း၏ လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ ရွိေသာ္လည္း အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ရန္မရွိသည့္ အတြက္ ျမင္ကြင္းႏွင့္ ေလလမ္းေၾကာင္းမ်ား ပိတ္ဆုိ႔သြားႏုိင္ျခင္း မရွိေၾကာင္း သိရသည္။
မူရင္း။ ။http://www.zaygwet.com/business.php?id=96
0 comments:
Post a Comment